درمان های خانگی موثر برای برونشیت در کودکان و بزرگسالان

1. زنجبیل

روش 1:

نصف قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده را در یک لیوان بریزید و نصف قاشق چای خوری دارچین و نصف قاشق چای خوری میخک را به آن اضافه کنید و کمی آب داغ بیفزایید و به خوبی هم بزنید و بنوشید.

روش 2:

یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل را در یک لیوان بریزید و کمی فلفل سیاه اضافه کنید و سپس کمی آب جوش بریزید و سپس بگذارید تا مخلوط به مدت 5 دقیقه بماند و بعد کمی عسل اضافه کنید و هر روز دو بار از این نوشیدنی مصرف کنید.

روش 3:

یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل را در یک فنجان بریزید و یک قاشق چای خوری فلفل به آن اضافه کنید و به همان مقدار میخک اضافه کنید و آن ها را به خوبی مخلوط کنید و سپس عسل را بیفزایید و این

مخلوط را سه بار در روز بنوشید.

نکته:

اگر شیرده هستید ، دیابت یا بیماری های قلبی و اختلالات خونی دارید از مصرف زنجبیل اجتناب کنید.

2. سیر برای درمان برونشیت:

سه حبه سیر را با دقت بشورید و خرد کنید و آن ها را درون یک قابلمه قرار داده و کمی شیر به آن اضافه کنید و مخلوط را حرارت دهید و آن را هر روز قبل از خواب بخورید.

نکته:

اگر دچار اختلالات خونریزی هستید، مراقب باشید که سیر زیادی مصرف نکنید زیرا ممکن است به معده شما آسیب برساند.

3. زردچوبه برای درمان برونشیت:

روش 1:

یک قاشق چای خوری زرد چوبه را در یک فنجان بریزید و کمی شیر اضافه کنید و سپس مخلوط را حرارت دهید و مخلوط را هر روز صبح با شکم خالی بخورید.

روش 2:

زردچوبه تازه را به سالاد خود اضافه کنید.

روش 3:

نصف قاشق چای خوری زرد چوبه را در یک کاسه بریزید و بعد یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید تا خمیری را شکل دهید و خمیر را هر روز سه بار بخورید.

توجه:افرادی که سنگ صفرا، زخم معده، فشار بالا و یرقان دارند توصیه نمی شود که این درمان را اعمال کنند.

4. روغن اکالیپتوس برای درمان برونشیت:

روش 1:

یک کاسه آب جوش را آماده کنید و بعد چند قطره روغن اکالیپتوس را در آن بریزید و سر خود را روی جریان بخار قرار دهید و با یک دستمال تمیز بپوشانید و بخار را از کاسه نفس بکشید.

روش 2:

مستقیماً روغن اکالیپتوس را به سینه خود بمالید تا مخاط را صاف کنید.

بیشتر بخوانید:آیا درد قفسه سینه خطرناک است؟

5. آب نمک برای درمان برونشیت:

آب نمک برای تمیز کردن گلو و از بین بردن باکتری ها موثر است و هم چنین به کاهش التهاب و خلط در گلو کمک می کند و در نتیجه اگر هر روز دهان خود را با آب نمک شستشو دهید، علائم آزار دهنده برونشیت به سرعت درمان خواهد شد.

پس یک قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه بریزید و کمی آب گرم به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید و هر روز از مخلوط استفاده کنید.

6. عسل برای درمان برونشیت:

روش 1:

یک فنجان چای آماده کنید و یک قاشق چای خوری عسل را به آن بیفزایید و هر روز این چای را بنوشید.

روش 2:

کمی آب لیمو و عسل را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و از این نوشیدنی هر روز بنوشید.

روش 3:

یک قاشق چای خوری عسل را در یک فنجان بریزید و بعد مقداری فلفل سیاه، زنجبیل و نصف قاشق چای خوری پودر میخک به آن اضافه کنید و مخلوط را مصرف کنید.

روش 4:

چند قطره آب لیمو در یک فنجان بریزید و سپس کمی آب گرم و یک قاشق چای خوری عسل را به فنجان اضافه کنید و مخلوط را به خوبی بزنید و هر روز از نوشیدن آن لذت ببرید.

روش 5:

یک عدد پیاز را با دقت بشورید و سپس آن را به تکه های کوچک ببرید و تکه ها را در یک کاسه بریزید و عسل را روی آن ها بریزید و بگذارید یک شب بماند و بعد تکه های پیاز را از عسل جدا کنید.

این عسل را 4 بار در هر روز و هر بار 1 قاشق چای خوری بخورید.

7. استفاده از پیاز برای درمان برونشیت:

روش 1:

کمی پیاز خرد کنید تا یک قاشق چای خوری از عصاره آن را بردارید و هر روز صبح این آب را با شکم خالی بنوشید.

روش 2:

پیاز بیشتری به غذای روزانه خود اضافه کنید.

8. کنجد مفید برای درمان برونشیت:

روش 1:

یک قاشق چای خوری کنجد بردارید و آن ها را در یک کاسه بریزید و همان مقدار بذر کتان اضافه کنید و سپس یک مقدار نمک بیفزایید و در نهایت، یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید و هر روز قبل از خواب مخلوط را مصرف کنید.

روش 2:

نصف قاشق چای خوری دانه کنجد خشک شده را در یک لیوان بریزید و بعد 2 قاشق سوپ خوری آب اضافه کنید و آن ها را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و آن را دوبار در هر روز بخورید.

9. آب برای کمک به درمان برونشیت:

بدن خود را مرطوب و هیدراته نگه دارید که برای درمان برونشیت بسیار مهم است.

آشامیدن آب کافی ممکن است به نرم کردن خلط و کاهش سرفه ناشی از برونشیت نیز کمک کند. به خاطر داشته باشید که روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید یا می توانید کمی آب لیمو و عسل را به آب اضافه کرده و از مزایای بیشتر و بهتری بهره مند شوید.

10. روغن پونه کوهی برای درمان برونشیت:

شما می توانید روغن پونه کوهی را به عنوان یک روش درمان طبیعی برای کاهش علایم برونشیت امتحان کنید. این روغن به خاطر خواص ضد ویروسی و ضد باکتری اش، به حذف ویروس ها و باکتری ها که باعث مشکلات تنفسی و تسکین عفونت های باکتریایی در گلو و ریه می شوند، کمک می کند و هم چنین به شما کمک می کند که با سرفه مبارزه کنید و تنفس خود را تسهیل کنید.

مقداری از روغن پونه کوهی را زیر زبانتان بریزید و این درمان را یک بار در روز اعمال کنید.

11. درمان برونشیت با آب پرتقال:

اعتقاد بر این است که آب میوه، به ویژه آب پرتقال یکی از بهترین درمان های خانگی برای برونشیت است. آب پرتقال غنی شده با ویتامین C و دیگر مواد مغذی است که نه تنها سیستم ایمنی را تقویت می کند بلکه التهاب ناشی از برونشیت در گلو را نیز کاهش می دهد.

نصف قاشق چای خوری بادام تازه را خرد کنید و در یک لیوان بریزید و کمی آب پرتقال اضافه کنید و ایت مخلوط را هر شب مصرف کنید.

12. لیمو برای درمان برونشیت:

روش 1:

لیمو را رنده کرده و پوست لیمو را در یک قوری بریزید و بعد یک فنجان آب جوش را در قوری اضافه کنید و بگذارید 5 دقیقه بماند و سپس از خوردن آن لذت ببرید.

روش 2:

یک ظرف لیمو را در یک قابلمه بریزید و مقداری آب اضافه کنید و قابلمه را جوش بیاورید، مخلوط را صاف کنید و از چای لذت ببرید.

روش 3:

یک قاشق چای خوری آب لیمو را در یک لیوان بریزید و کمی آب گرم را اضافه کنید و خوب هم بزنید و هر روز با این آب قرقره کنید.

13. کمک روغن های گیاهی به درمان برونشیت:

روش 1:

مقداری روغن نارگیل را با روغن نعناع فلفلی مخلوط کنید و سپس حدود 15 قطره روغن اسانس اکالیپتوس را به مخلوط بالا اضافه کنید و آن را روی سینه خود بمالید.

روش 2:

4 قطره روغن اسطوخدوس، روغن دارچین و آویشن را با هم مخلوط کنید و بعد 2-3 قاشق سوپ خوری روغن حامل، مانند روغن جوجوبا یا روغن زیتون اضافه کنید و آن ها را به خوبی مخلوط کنید و به آرامی گرم کنید و سپس سینه خود را برای چند دقیقه با این مخلوط ماساژ دهید و بگذارید روی پوست تان بماند و این برنامه روتین را هر روز قبل از رفتن به رخت خواب تکرار کنید.

بیشتر بخوانید:برای درمان عفونت ریه چه بخوریم؟

14. آویشن برای درمان برونشیت:

آویشن به دلیل خواص ضد باکتری و ضد قارچی اش، می تواند به شما کمک کند تا علایم برونشیت و عفونت را کاهش دهید.

آویشن تازه و برگ های نعناع فلفلی را در یک لیوان بریزید و مقداری آب جوش به آن اضافه کنید و بگذارید مخلوط به مدت 10 دقیقه بماند و سپس کمی عسل به آن اضافه کنید و لذت ببرید.

15. بخور برای کاهش خطر برونشیت:

استفاده از دستگاه بخور برای کاهش خطر برونشیت بسیار قدرتمند است. این کار به شما کمک می کند که راحت تر نفس بکشید و گلو درد و سرفه را تسکین دهید.

شما فقط باید کمی از روغن های گیاهی مانند روغن درخت چای، روغن نعناع و روغن اسطوخودوس را به دستگاه بخورتان اضافه کنید و آن را روشن کنید. هوای این دستگاه باعث می شود احساس راحتی بیشتری بکنید.

16. مالوین برای درمان برونشیت:

روش 1:

چند برگ مالوین را با دقت بشوئید و آن ها را در یک قوری بریزید و سپس کمی آب داغ را در قابلمه بریزید و بگذارید 15 دقیقه بماند و بعد مقداری عسل به آن اضافه کنید و هر روز این مایع را بنوشید.

روش 2:

برگ های مالوین را با دقت بشویید و آن ها را در قابلمه ای قرار دهید و به مدت 10 دقیقه بجوشانید و بعد مایع را در یک کاسه بریزید و سر خود را روی جریان بخار قرار دهید و با یک حوله تمیز بپوشانید و بخار را تنفس کنید.

18. ریشه شیرین بیان برای درمان برونشیت:

می توانید از ریشه شیرین بیان چای درست کنید تا علائم آزار دهنده برونشیت ناشی از اثرات ضد التهابی خود را کاهش دهید. در وهله اول، ممکن است به شما کمک کند خلط را نرم کنید. علاوه بر این در تسکین گلو درد نیز مفید است.

ریشه های شیرین بیان را در یک قوری قرار دهید و کمی آب جوش بریزید و بعد بگذارید 10 دقیقه بماند قبل از اینکه چای را صاف کنید و بعد هر روز حدود 2 فنجان چای شیرین بیان بنوشید تا بهبود پیدا کنید.

18. استفاده از چنار برای درمان برونشیت:

استفاده از برگ های چنار یا صرفاً بخار گرفتن با برگ های چنار یک درمان خانگی قوی برای درمان برونشیت است و به کاهش درد بدن بدون ایجاد هیچ گونه عوارض جانبی به کبد، کلیه و دستگاه گوارش کمک می کند.

روش 1:

کمی از برگ هایش را به طور کامل بشویید و سپس در یک قوری قرار دهید و بعد کمی آب داغ را در قوری بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند و هر روز آن را صاف کنید و بنوشید.

روش 2:

چند برگ چنار را بشویید و در یک کاسه بریزید و کمی آب جوش به آن اضافه کنید و سر خود را روی جریان بخار قرار دهید و با یک دستمال تمیز بپوشانید و بخار آب را تنفس کنید.

20. کلم برای درمان برونشیت مفید است:

روش 1:

یک برگ کلم را با دقت بشویید و در یک لیوان آب داغ قرار دهید و بگذارید بماند تا نرم شود و سپس عسل را در یک طرف برگ بریزید و آن را روی سینه خود بگذارید و یک پارچه تمیز رویش بگذارید و بگذارید تا یک شب بماند و برگ کلم را در صبح روز بعد بردارید و سینه خود را تمیز کنید.

این درمان را هر روز تکرار کنید.

روش 2:

برخی از برگ های کلم را به طور کامل بشویید و آن ها را در یک دستگاه مخلوط کن قرار دهید تا عصاره را به دست آورید و بعد این عصاره را دو بار در روز به مدت 3 روز متوالی بنوشید.

آدرس مطب : مشهد- میدان بیمارستان امام رضا- ساختمان پزشکان سیمرغ – طبقه سوم – مطب دکتر مهسا موسوی